ششمین همایش ملی سیره علوی قرار است دی‌ماه امسال به میزبانی جهاددانشگاهی لرستان در خرم‌آباد برگزار شود، که در آستانه برگزاری این همایش نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد سه‌شنبه، 25 آذر در جمع خبرنگاران در این رابطه مباحثی را بیان کرد.

حجت‌الاسلام میرعمادی، نماینده ولی ‎فقیه در استان لرستان، گفت: تربیت اخلاقی و تعلیم آموزه‌های دینی دو عامل مهم برای حرکت انسان به سمت تعالی و راه رسیدن به سعادت و برخورداری از حیات طیبه هستند، به‌طوری‌که انسان با استفاده از داشته‌های غنی دینی و تعالیم مکتب اهل بیت(ع) و الگوگیری از سیره بزرگان می‌تواند به مدینه فاضله دست یابد.

وی اضافه کرد: برگزاری همایش سیره علوی از سوی بنیاد غدیر استان لرستان با تحت پوشش قرار دادن تمام ابعاد و زوایای حیات فردی و اجتماعی انسان اعم از مسائل دینی و اعتقادی، امور اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ... نسخه‌ای شفابخش برای آلام انسان و جامعه امروزی محسوب می‌شود و می‌توان با بهره‌گیری از این اقیانوس بیکران، مسیر تعالی و سعادت بشر را رقم زد.

نماینده ولی‌‎فقیه در لرستان ادامه داد: برجستگی‌های علمی و عملی، رفتاری و اخلاقی که در دوران حکومت کوتاه حضرت امیرالمومنین علی(ع) به منصه ظهور رسید به‌رغم گذشت قرن‌ها، در تاریخ اسلام و جهان ماندگار شده تا هر کدام از صفحات این بخش از تاریخ چون خورشید تابناکی درخشیده و چراغ راه دیروز، امروز و فردای جهانیان و به‌ویژه مسلمانان باشد.

وی افزود: عمق تأثیرگذاری سیره حکومتی حضرت امیر(ع) را می‌توان در این بیانات رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی جست‌وجو کرد که فرمود «اگر این روش حکومتی در سال‌های متمادی ادامه پیدا می‌کرد، شاید مسیر تاریخِ عالم و سرنوشت بشریّت عوض می‌شد». از این‌رو، آشنایی با سیره حکومتی و روش مدیریتی امام علی(ع) در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری ضروری به نظر می‌رسد، چرا که نیاز حیاتی جامعه تشنه امروزی، سیراب شدن از این چشمه ذلال و تبعیت از این الگوی تا ابد زنده و درخشان تاریخ است؛ چنان‌چه مقام معظم رهبری در این رابطه فرمودند «امیرالمؤمنین(ع) با عمل و سیره و شیوه حکومت خود نشان داد که اگر حاکم اسلامی و مدیران جامعه و مدیران مسلمان تصمیم داشته باشند؛ اعتقاد راسخ داشته باشند، می‌توانند همان اصول را در دوران گسترش منطقه حکومت اسلامی و پدید آمدن شرایط گوناگون و جدید زندگی، باز هم اجرا کنند و مردم را از آن بهره‌مند نمایند و این، مسئله امروز ما هم هست».

نماینده ولی‎ فقیه در لرستان ادامه داد: این ضرورت و نیاز ما را به این سمت کشانید که در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ششمین همایش ملی سیره علوی را با محوریت فرهنگ، اقتصاد برگزار نمائیم، تا بتوانیم سهمی در این نهضت مقدس به منظور تبیین سیره فرهنگی و اقتصاد مولی‌الموحدین امیرالمؤمنین علی(ع) در جامعه با استفاده از ابزار تحقیق و پژوهش داشته باشیم.

نماینده ولی ‎فقیه در لرستان گفت: در این راستا تلاش‌های مبارک و ارزشمندی از سوی کمیته‌های مختلف همایش از اساتید حوزه و دانشگاه، پژوهشگران، دانشجویان، مدیران صورت گرفته که بر خود لازم می‌دانم از همه آن‌ها تقدیر و تشکر کنم.

وی افزود: اعتقاد داریم این همایش ملی که امروز وارد ششمین منزلگاه خود شد تنها یک رخداد علمی و پژوهشی در جهت بازخوانی ابعاد مختلف سیره علوی نیست بلکه امید داریم که با تکیه بر دستاوردهای این همایش ضمن بازشناسی و تبیین آموزه‌های مکتب علوی در مسیر فرهنگ سازی و نهادینه کردن این داشته‌های غنی در جامعه اسلامی قدم برداریم.

یادآور می‌شود، ششمین همایش ملی سیره علوی قرار است دی‌ماه امسال به میزبانی جهاد دانشگاهی لرستان در خرم‌آباد برگزار شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

کتابخانه آنلاین

آرشیو اخبار