اين کتاب تأليف آیت الله سيداحمد ميرعمادي است که در 336 صفحه گردآوري شده و از سوي انتشارات باقيات در سه هزار نسخه به بازار نشر عرضه شده است و توسط مؤسسه فرهنگي قرآن و عترت عماد پخش مي گردد.

اين کتاب شرح سفارشهاي پيامبر اعظم(ص) به امام علي(ع) است و داراي 23 فراز اصلي و نود فراز فرعي است که براي مبلغان و گويندگان مذهبي بسيار مناسب است.

 در وجه نامگذاري اين کتاب آمده "حکمت به معناي سخن و مطلب محکم ، متقن ، منطقي و صحيح و مطابق با واقع است، حکمت نور الهي است که انسان را از وسوسه هاي شيطاني و تاريکي ها و گمراهي ها نجات مي بخشد.

ترديدي نيست که سرچشمه هاي حکمت از کلام وحي ، پيامبر اکرم(ص) و خاندان پاک او ، جوشيدن گرفته است. از همين روست که براي نوشيدن از آن ، بايد به کلام مبارکشان رجوع کرد.

اثر حاضر در همين راستا کوشيده است تا يکي از وصيت ها و سفارش هاي برجسته پيامبر اعظم(ص) را به علي(ع) شرح و توضيح کند. اين وصيت ، شامل بسياري از نکته هاي اخلافي ناب و زندگي ساز است که به حق ، مي توان آنها را "سرچشمه هاي حکمت" ناميد.

لازم به ذکر است از اين نويسنده چهار کتاب ديگر نيز منتشر شده که عبارتند از : ائمه(ع) و علم اصول ، نگاهي به ولايت مطلق فقيه ، اقتصاد در اسلام ، اسوه حسنه

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

کتابخانه آنلاین

آرشیو اخبار