آیت الله سید احمد میرعمادی جمعه ۴ تیر در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد که در مصلی الغدیر این شهر برگزار شد تقوا را اولین و آخرین سفارش امام علی (ع) دانست و اظهار داشت: این امام همام می فرماید هیچ شرافتی بالاتر از اسلام نبوده، هیچ عزتی بالاتر از تقوا نیست، هیچ شفاعت کننده ای بالاتر از توبه نبوده و هیچ گنجی بی نیاز کننده تر از قناعت نیست لذا این چهار جمله دستورالعمل زندگی انسان است.

شب قدر، شب تجدید عهد و پیمان با ولایت و رهبری است

وی شب ضربت خوردن امام علی (ع) که مصادف با شب قدر است و همچنین شهادت مظلومانه ایشان را تسلیت گفت و افزود: شب های قدر فضیلت بسیاری دارند بطوریکه شب نزول قرآن صامت و عروج قرآن ناطق بوده و در این شب ها قرآن از آسمان نازل شد اما قرآن ناطق یعنی امام علی (ع) از زمین به آسمان صعود کرد.

خطیب جمعه خرم آباد قرآن را کتاب هدایت و علی (ع) را هادی امت دانست و گفت: قرآن نسخه شفابخش بوده و علی (ع) طبیب شفادهنده و شب قدر شب موعظه و ذکر بوده و علی (ع) بهترین موعظه گر است لذا باید به نصیحت های این امام بزرگ عمل کنیم.
آیت الله میرعمادی شب قدر را شب امامت و ولایت و شب پیمان بستن با قرآن و عترت دانست و اضافه کرد: شب قدر شب تعیین سرنوشت و تجدید عهد و پیمان با ولایت و رهبری است.

وی ادامه داد: رسیدن به درک عظمت شب قدر کاری دشوار بوده و کسانیکه عظمت قرآن و عظمت امام علی (ع) را درک کرده اند می توانند شب قدر را نیز درک کنند و عظمت شب قدر به این بوده که ثقل اکبر و اصغر در این شب نقش آفرینی می کنند لذا شب قدر شب ثقل اکبر و اصغر بوده و برای درک آن باید یک عمر زحمت کشید.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه شب قدر، شب سلام و امنیت و شب بخشش و آمرزش است، عنوان کرد: فرصت شب قدر را باید غنیمت شمرد و در پناه قرآن و عترت قرار گرفت زیرا شب قدر خلاصه سفارش رسول اکرم (ص) در حدیث ثقلین مبنی بر تمسک جستن به قرآن و عترت که مایه نجات و سلامت انسان از عذاب الهی است.

بی اعتنایی به عدالت علت فساد اقتصادی و اداری در کشور

آیت الله میرعمادی به مناسبت هفتم تیرماه سالروز شهادت آیت الله شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان و روز قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: شهید بهشتی با قاطعیت در برابر استکبار جهانی و منافقین داخلی مانند بنی صدر ایستادگی می کرد و با قاطعیت دنبال اجرای عدالت بود بر همین اساس دستگاه قضایی را بر پایه عدالت بنیان گذاری کرد.

وی با اشاره به اینکه علت بسیاری از ناکامی های ما در اداره امور کشور بی اعتنایی به عدالت است، تصریح کرد: اگر شاهد فساد اداری، فساد اقتصادی، فساد اخلاقی و حقوق های نجومی برخی مدیران هستیم به علت بی اعتنایی به عدالت بوده بطوریکه اگر عدالت اجرا می شد فساد اقتصادی و اداری نداشتیم.

خطیب جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی ما باید به دنبال اجرای قاطع عدالت باشد، افزود: باید به دنبال عدالت همگانی باشیم و محاکم قضایی ما باید محل امنی برای مظلومان و محل وحشتی برای ظالمان و متجاوزان و مجرمان باشند، مبادا محاکم قضایی ما به شکلی باشند که ظالمان و مجرمان با پارتی، دادن رشوه و دم این و آن را دیدن این محاکم را محل امنی برای خود به شمار آورده و خیالشان راحت باشد.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه توقع مردم از دادگاه ها و محاکم قضایی این بوده که عدالت در زندگی آن ها ملموس باشد، عنوان کرد: اجرای عدالت برای ما مهم بوده لذا باید شرایط در محاکم قضایی طوری باشد که مردم عدالت را حس کرده و دستگاه قضایی را ملجاء و پناهگاه خود بدانند.

تجاوز، ظلم و تعدی منافقانه رژیم آل سعود به یمن

وی از سلامت و تلاش صورت گرفته در دستگاه قضایی تشکر کرد و گفت: شهید بهشتی قربانی استکبار جهانی و منافقین داخلی شد لذا تمام مشکلات بشر از استکبار و نفاق است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد ریشه همه بدبختی های بشر را بخاطر نفاق و استکبار دانست و بیان داشت: اگر امروز در بحرین صدای «هل من ناصر» مردم شنیده می شود بخاطر حمایت استکبار جهانی و آل سعود از رژیم آل خلیفه بوده همچنین اگر امروز فریاد کودکان یمنی در سراسر جهان به گوش می آید بخاطر تجاوز، ظلم و تعدی منافقانه رژیم آل سعود است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه امروز دست استکبار با دست منافقین و متهجرین یکی شده است، تصریح کرد: رژیم آل خلیفه در بحرین به پشتوانه آمریکا و آل سعود از یک عالم و روحانی عالیقدر سلب تابعیت می کند که این نوعی دهن کجی به همگان است.

وی ادامه داد: رژیم آل خلیفه باید بداند همچنانکه در پیام سردار سلیمانی به آل خلیفه آمده است، اگر رژیم آل خلیفه تغییر رویه ندهد مردم مسلمان بحرین با حرکت انقلابی خود برای همیشه این رژیم را نابود خواهند کرد و دیگر ریشه ای از آل خلیفه باقی نخواهد ماند.

روز قدس روز همدردی با مسلمانان مظلوم فلسطین است

خطیب جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنرانی خود به مناسبت ششم تیرماه سالروز سوء قصد به مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر به دست منافقین کوردل اشاره کرد و گفت: نعمت ولایت و رهبری بزرگترین نعمت بوده و خداوند مقام معظم رهبری این نعمت بزرگ را برای ما نگه داشت لذا باید قدر این نعمت را دانسته و شکر آن را به جای آورد.

آیت الله میرعمادی به مشارکت مردم لرستان در بازسازی عتبات عالیات اشاره کرد و بیان داشت: اخیرا پیشنهادی درخصوص کمک مردم لرستان برای بازسازی عتبات عالیات داده شده و قرار شد درب سرداب امام زمان (عج) در سامرا توسط مردم لرستان ساخته شود تا این کار مهم به نام مردم استان ثبت شود.

وی افزود: در حال حاضر عده ای از اساتید برجسته مشغول ساخت درب سرداب امام زمان (عج) هستند لذا از مردم استان انتظار داریم در ساخت این درب مطهر کمک کرده تا این افتخار بزرگ برای مردم لرستان ثبت شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد به مناسبت روز قدس که مصادف با آخرین جمعه ماه رمضان است اشاره کرد و گفت: روز قدس روز همدردی با مسلمانان مظلوم فلسطین است لذا همه مردم ولایتمدار لرستان باید همچون سال های گذشته با شور در راهپیمایی یوم الله روز جهانی قدس شرکت کنند.

آیت الله میرعمادی افزود: این روزها تعدادی از عزیزانمان که بخاطر دفاع از حرم حضرت زینب (س) شهید شده اند به عنوان شهدای مدافع حرم تشییع می شوند که تداوم راه شهدای مدافع حرم حضور در راهپیمایی روز قدس خواهد بود.

کتابخانه آنلاین

آرشیو اخبار