آیت الله سید احمد میرعمادی جمعه ۷ خرداد در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر در سخنانی با اشاره به افتتاح مجلس خبرگان رهبری و همچنین مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این راستا به نمایندگان مجلس خبرگان رهبری لرستان و همچنین مجلس شورای اسلامی استان به خاطر اینکه از سوی مردم انتخاب و مورد اعتماد قرار گرفتند تبریک می گویم.

نقش تاثیر گذار مجلس خبرگان در موضع گیری های سیاسی و پیگیری مطالبات مردم

وی با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری ظرفیت مهمی برای موضع گیری های سیاسی و همچنین پیگیری مطالبات عمومی مردم است عنوان کرد: مجلس خبرگان رهبری در پیگیری مطالبات مردم بسبار تاثیر گذار بوده چرا که مجلس خبرگان از علما، صاحب نظران و افرادی که مورد وثوق و اطمینان مردم بوده تشکیل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه مجلس خبرگان می تواند در پیگیری مطالبات مردم و همچنین در راستای رشد افکار عمومی مردم نقش آفرینی کنند گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی روز گذشته خود در جمع اعضا مجلس خبرگان وظایف، مسئولیت ها و نکات بسیار مهم و دقیقی را بیان کردند.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این سخنرانی تاکید داشتند که مجلس خبرگان باید انقلابی بوده و انقلابی فکر و عمل کند گفت: رهبری در این سخنرانی ملاک های انقلابی بودن را نیز بیان کرد و فرمودند که باید مواضع اصولی امام(ره) شاکله مجلس خبرگان باشد.

وی با بیان اینکه مسئولیت مجلس خبرگان رهبری بسیار حساس، دقیق و ظریف است تصریح کرد: امیدواریم که مجلس خبرگان رهبری انقلابی باشد و رهرو راه امام و مقام معظم رهبری باشد.

لزوم توجه به منافع ملی مردم به جای منافع حزبی و ظایفه ای

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه مجلس خبرگان باید هویت اسلامی و انقلابی نظام را مراقبت کنند گفت: همچنین مجلس شورای اسلامی نیز با توجه به تعبیر امام(ره) که مجلس باید در راس همه امور باشد باید با تصویب قوانین برای رفاه مردم، پیشرفت کشور، عدالت اجتماعی و گشایش اقتصادی مردم نقش کلیدی داشته باشند.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی باید اقتصاد مقاومتی را دنبال کرده و موانع موجود بر سر راه آن را بردارد بیان داشت: خواسته عموم مردم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این بوده که به وظایف خود عمل کنند و منافع ملی مردم را بر منافع حزبی، طایفه ای و جناحی خود ترجیح بدهند.

وی با بیان اینکه همت نمایندگان مجلس باید در خدمت به همه مردم باشد نه اینکه تنها آنهایی که در هنگام تبلیغات انتخاباتی در کنارشان بوده اند مورد توجه خود قرار دهند تصریح کرد: مردم انتظار دارند که نمایندگان مجلس همت به خرج دهند و در راستای رفع مشکلات آنها تلاش کرده و خدمت خالصانه انجام دهند.

حج در سیطره استکبار جهانی است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در سخنرانی مقام معظم رهبری نکته بسیار مهم دیگری نیز وجود داشت عنوان کرد: رهبری در سخنرانی خود به همه آماده باش برای جهاد کبیر و فتح خرمشهرهای دیگر دادند و فرمودند باید خرمشهرهای دیگر را فتح کنیم.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه این کلام مقام معظم رهبری در رابطه با اینکه که فتح خرمشهرهای دیگر در پیش است و باید آزاد شوند به معنای این بوده که هنوز منافع فراونی از ملت ایران تحت اشغال استکبار جهانی است افزود: هنوز منافع ملی فراوانی تحت سلطه دشمنان نظام است و سلطه استکبار جهانی بر منافع ملی ما فراوان است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از منافع ملی ما مسئله حج بوده چرا که حج در سیطره استکبار جهانی است تصریح کرد: آل سعود مستعمره آمریکا هستند و بیداری اسلامی، فریاد رسی مظلومان عالم، استقلال جهان اسلام از منافع ما و خرمشهرهایی بوده که باید آزاد شوند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه ما تا کنون تنها توانسته ایم ایران را از اشغال استکبار جهانی و نوکرش رژیم شاهنشاهی آزاد کنیم افزود: ما باید جهاد کبیر کنیم و این مسئله از بیانات جدیدی رهبری بوده که در فرهنگ ما زنده کردند.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه امروز رهبری یک اصطلاح جدید جهاد کبیر را به کار برده اند که معنایی عمیق دارد گفت: جهاد کبیر به معنی استقلال، مقاومت در برابر دشمنان و عدم تبعیت از دشمنان دین خدا است.

وی با تاکید بر اینکه جهاد کبیر یک میدان وسیع و گسترده در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگ، هنر و ... است بیان داشت: دشمن در این میدان با ما می جنگد و شرح و تبیین آن نیز گسترده بود که باید به آن پرداخته شود.

انتقاد از هئیت امنای بعضی از مساجد لرستان

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در ادامه سخنان خود به فرا رسیدن دهه بهداشت و نکوداشت مساجد اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا با توجه به فرا رسیدن ماه مهمانی خدا باید اقدام به آماده سازی مساجد در ابعاد مختلف کنیم.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه باید در این راستا به ظاهر مساجد، نظافت و بهداشت مسجد رسیدگی شود ادامه داد: مسجد محل عبادت و بندگی خدا و محل ملاقات و دیدار با خدای متعال است و باید عطر افشانی، منظم و تمیز شود.

وی با تاکید بر اینکه مسجد مرکز ثقل فرهنگ، دین و معنویت است تصریح کرد: در این راستا همزمان با فرا رسیدن ماه رمضان باید مساجد دارای مبلغ و امام جماعت منظم باشد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با گلایه از هیئت امنای برخی مساجد لرستان در رابطه با عدم انجام کارهای فرهنگی در مساجد عنوان کرد: بعضی افراد برای اینکه عضو هیئت امنای مسجد شوند تلاش های فراوانی می کنند اما هیچ فعالیتی برای مسجد انجام نمی دهند و اصلا در مسجد حاضر نمی شوند.

آیت الله میرعمادی خطاب به این افراد گفت: اگر نمی توانید کاری در مساجد انجام دهید برای رضای خدا کنار بروید چرا که باید در مساجد جوانان حضور یابند و اقدامات و فعالیتهای فرهنگی و دینی به صورت مستمر انجام گیرد.

وی تاکید کرد: در این راستا باید هیئت امنا، خادم، مبلغ، امام جماعت مساجد فعال شوند و به صورت منظم اقدامات خود را انجام دهند.
ظرفیتها و توانمندیهای لرستان احیا شوند

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و اما جمعه خرم آباد در ادامه سخنان خود به مسئله اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی های اقتصاد مقاوتی این بوده که باید از توانمندی ها و ظرفیتهای داخلی استفاده کنیم چرا که این امر مدنظر مقام معظم رهبری است.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه همه ما در تحقق اقتصاد مقاومتی مسئول هستیم که تلاش کنیم افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید بر ظرفیتها و توانمندی های استان تکیه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه لرستان ظرفیتها و توانمندی های فراوانی دارد گفت: یک نمونه آن کشت و صنعت بود که یکی از ظرفیتها و توانایی های بزرگ استان محسوب می شد و این در حالی بود که سالها بدون استفاده باقی مانده بود و امروز با اقدامات صورت گرفته زمینه فعالیت مجدد آن و ایجاد فرصتهای شغلی در آن فراهم شده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه لرستان ظرفیتهای دیگری دارد که باید احیا شوند بیان داشت: نیروگاه خرم آباد از جمله این ظرفیتهای بزرگ بوده که برای احداث آن زمین های کشاورزی را گرفتند و یک ماه در آن کار انجام دادند و سرمایه در نظر نظر گرفتند و این در حالیست که همچنان بلا تکلیف مانده است و می تواند فرصتهای شغلی فراوانی در استان ایجاد کند.

آیت الله میرعمادی همچنین بر لزوم توسعه پتروشیمی لرستان تاکید کرد و افزود: پتروشیمی می تواند واردات مواد اولیه از خارج به ایران را کم کند و صادرات پتروشیمی را به خارج از کشور افزایش دهد.

وی با بیان اینکه انتظار ما از مسئولان این بوده که حال که لرستان به عنوان الگو در مسئله اقتصاد مقاومتی مطرح شده برنامه ریزی و سرمایه گذاری لازم را برای شکوفایی توانمندی ها و ظرفیتهای این استان داشته باشند افزود: این امر موجب می شود که فقر و محرومیت از چهره لرستان کنار برود و رفاه، آسایش و آرامش خانواده ها را فراهم کند.

کتابخانه آنلاین

آرشیو اخبار