آیت الله سید احمد میرعمادی جمعه ۷ خرداد در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده تام الاختیار آیت الله العظمی سیستانی در سخنانی اظهار داشت: اینکه خدا را شاکریم که این افتخار را نصیب ما کرد که حجت الاسلام شهرستانی به عنوان  عالمی بزرگوار، شخصیتی والا و برجسته و نماینده تام الاختیار مرجع عالی قدر آیت الله سیستانی به استان ولایتمدار، انقلابی، مومن و متدین لرستان سفر کرده اند.

علما همیشه تکیه گاه مردم بوده اند

وی با بیان اینکه علمای دین همیشه تکیه گاه، پشتیبان و هدایتگر مردم و افکار عمومی بوده اند عنوان کرد: علما علاوه بر مسئولیت معنوی و رسالت پیامبران الهی منشا آثار و خدمات ارزشمندی در جامعه بوده اند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه مرجعیت به عنوان ستاره درخشان آسمان هدایت بوده اند گفت: مرجعیت از شروع عصر غیبت کبری همواره مسئولیت هدایت مردم را بر عهده داشته اند.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه اگر امروز جهان اسلام شاهد پیشرفت است به خاطر زحمات مرجعیت و عالمان دین بوده است تصریح کرد: نمونه آن امام(ره) بوده که انقلاب عظیم را به وجود آورد.

آیت الله سیستانی منشا حفظ استقلال و تمامیت عراق هستند

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز ۲۷ سال رهبری الهی مردم را دوش گرفتند و هر روز بر عظمت مردم ایران، اسلام و فرهنگ اهل بیت افزودند گفت: نمونه دیگر از مرجعیت آیت الله سیستانی بوده که با قدرت موجب استقلال عراق، حفظ تمامیت عراق، رفع فتنه های بزرگ داخلی و خارجی از عراق شده اند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه اگر این شخصت بزرگوار نبود امروز وضعیت عراق به اینگونه مطلوب نبود تصریح کرد: این امر موجب شده که حتی استکبار جهانی بر قدرت مرجعیت اذعان کرده و متوجه شده که مرجعیت از چه نفوذ فوق العاده ای برخوردار است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه خدا را شاکریم که سایه مراجع تقلید بر سر ما است عنوان کرد: تدبیر، قدرت، دور اندیشی و توجه به همه مسائل نقش مرجعیت را برجسته کرده است.

حجت الاسلام شهرستانی شخصیتی دور اندیش و با بصیرت هستند

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی حجت الاسلام شهرستانی نیز بیان داشت: همه چهر ها اتفاق نظر دارند که حجت الاسلام شهرستانی شخصیتی دور اندیش، دارای مدیریت، توان علمی، بصیرت، آگاهی، شجاع، خستگی ناپذیر و دارای قدرت تعامل و گفتگو با دانشمندان و اندیشمندان جهان است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه به جرات می توان گفت تعاملی که حجت الاسلام شهرستانی با علما، اندیشمندان و ... دارند هیچ کسی ندارد تصریح کرد: علاوه بر شخصیت علمی و معنوی ایشان ویژگی های دارند که منشا خدمات فراوانی بوده اند.

آیت الله میرعمادی خدمات علمی، فرهنگی، اجتماعی، رسیدگی به فقرا، امور طلاب، روحانیون، و ... حجت الاسلام شهرستانی بر کسی پوشیده نیست افزود: با توجه به این خدمات امروز موسسه «آل البیت» به مرکز اطلاع رسانی جهانی تبدیل شده است.

وی با اشاره به تاسیس دهها کتابخانه نفیس تخصصی را از دیگر خدمات ارزشمند حجت الاسلام شهرستانی برشمرد و گفت: فعالیت مرکز فلکی و نجومی، شبکه هدهد به زبان های عربی، فارسی و انگلیسی و ... از جمله خدمات کم نظیر و بی نظیر ایشان بوده است.

کتابخانه آنلاین

آرشیو اخبار