دیدار نمایندگان مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی با نماینده ولی‌‏فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد سه‌شنبه، هشتم تیرماه با حضور  استاندار لرستان، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) و تعدادی از روحانیون و مسئولان برگزار شد،

آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‏‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد ضمن تأکید بر حفظ وحدت، اتحاد و انسجام برای خدمتگذاری به مردم، گفت: هدف از برگزاری این نشست تقویت همدلی برای خدمت به مردم ولایتمدار استان و حل مشکلات مردم است.

وی افزود: باور ما بر این است که اگر با هم باشیم همه کارها انجام می‌شود و برای مشکلات می‌توان راه‌حل پیدا کرد کمااینکه خداوند متعال به ما قدرت، امکانات و توانمندی‌های لازم داده است، هنر ما به‌کارگیری توانمندی‌ها و استفاده از ظرفیت‌ها و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها است.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به ویژگی‌های این دوره نمایندگان استان و حضور در کمیسیون‌های تخصصی بر ضرورت فعال بودن نمایندگان و دوری از مسائل حاشیه‌ای، جدیت در پیگیری حل مشکلات را در پیشرفت و توسعه استان بسیار مؤثر دانست و گفت: نقش نمایندگان در پیشبرد برنامه‌ها بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است.

آیت‌الله میرعمادی تعیین استان لرستان به‌عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی را یک فرصت استثنائی دانست و از همگان خواست در تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام کرده و با تعیین پروژه‌های خاص در ایجاد اشتغال تلاش نمایند و با تعیین اولویت‌ها بر طرح‌ها نظارت دقیق داشته باشند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به آسیب‌های اجتماعی همانند بیکاری، افزایش طلاق، گسترش مواد مخدر و ... گفت: مردم مشکل دارند، جوانان مشکل ازدواج، اشتغال و مسکن دارند، بسیاری از جوانان و تحصیل کرده‌ها دنبال کار می‌گردند و در هر خانه حداقل چند نفر بیکار وجود دارد، ما مسئول حل این مشکلات هستیم بنابراین باید تلاش کنیم چراکه امروز سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال جوانان بالاترین عبادت است.

وی با اشاره به عملکرد شهرستان و استانی نمایندگان گفت: باید به‌صورت دسته‌جمعی منافع استان را دنبال کرد، در این راستا منافع حزبی، سیاسی و طایفه‌ای نباید مانعی برای خدمت‌رسانی به مردم گردد، هرچه در این نظام مقدس جمهوری اسلامی بتوانیم به مردم خدمت کنیم، آخرت خودمان را آباد کردیم و بیشتر از همه خودمان از آن بهره‌مند می‌شویم.

آیت الله میرعمادی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان بر ضرورت استفاده از جایگاه مجلس در تبدیل نمودن استعدادهای بالقوه به بالفعل، گفت: نمایندگان با شناسائی توانمندی‌ها و انتقال آن به مسئولان و جذب اعتبار لازم با مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران زمینه پیشرفت استان را فراهم نمایند.

گزارش تصویری

کتابخانه آنلاین

آرشیو اخبار