آیت الله سید احمد میرعمادی دوشنبه ۲۳ فروردین در جشنواره اسوه های صبر و استقامت ویژه مادران و همسران شهدای لرستان هدف از خلقت انسان را رسیدن به کمال دانست و اظهار داشت: افرادی که به کمال رسیده اند به عنوان اسوه و الگو برای دیگران محسوب می شوند و یقینا شهدای ما به کمال رسیده و اسوه شده اند.

مادران و همسران شهدا اسوه و الگو برای زنان جامعه هستند

وی با اشاره به اینکه در قرآن هم از میان مردان و هم از میان زنان افرادی به عنوان الگو معرفی شده اند، بیان داشت: خداوند در قرآن از پیامبران زیادی به ویژه پیامبر اکرم (ص) و حضرت ابراهیم (ع) به عنوان الگو یاد می کند و در میان زنان نیز از آسیه همسر فرعون، خدیجه (س) همسر پیامبر (ص)، فاطمه زهرا همسر امام علی (ع) و سمیه همسر یاسر به عنوان الگو یاد می کند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد به چند نوع ایثار از جمله ایثار در مال و ایثار در جان اشاره کرد و گفت: حضرت خدیجه (س) در روزی که پیامبر (ص) یار و یاوری نداشت ایشان را یاری کرد و با ایثار مال اموال خود را به پیامبر بخشید،  سمیه اولین شهید راه اسلام با ایثار جان خود به الگویی برای دیگر زنان تبدیل شد و حضرت زهرا (س) نیز الگوی ایثار جان بود که در راه دفاع از ولایت هم خود و هم فرزندش به شهادت رسیدند.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه تاریخ تکرارشدنی است، خطاب به مادران و همسران شهید گفت: شما مادران و همسران شهدا نیز بخاطر صبر و استقامت فراوان برای دیگران زنان جامعه اسوه و الگو هستید  لذا باید قدر جایگاهی که خداوند به شما داده است را بدانید.

ایثار همسران و مادران شهدا فراموش نشدنی است

وی با اشاره به اینکه ایثار همسران و مادران شهدا و جانبازان فراموش نشدنی است، افزود: همسران و مادران شهدا سختی ها و مصیبت های سنگینی را تحمل کرده اند لذا لازم است در راه صبر و استقامت ثابت قدم باشند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه باقی ماندن بر ایثار و مقاومت مسئله ای مهم است، عنوان کرد: رهبر انقلاب در دیدار با مادران و همسران شهدا فرمود شما در راه خدا جهاد کرده اید لذا در این راه ثابت قدم باشید و اجرتان را ضایع نکنید همچنین شما باید به جامعه روحیه داده و مقاومت را در دل افراد ایجاد کنید.

آیت الله میرعمادی یادآور شد: خداوند متعال نیز در قرآن بر پایداری بر حق و صبر و استقامت تاکید کرده است.

لزوم توجه به توانمندی های داخلی برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: برای عملی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور باید اعتماد به نفس و اعتقاد قلبی داشته باشیم که می توانیم بر مشکلات اقتصادی غلبه کرده و با تولید خود نیازمندی های کشور را برطرف کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد بر لزوم داشتن صداقت و درستی در کار تاکید کرد و بیان داشت: برخی افراد درست کار نکرده و کم فروشی می کنند در حالیکه کم فروشی باعث به وجود آمدن اخلال و فساد در اقتصاد شده و اعتماد عمومی را از بین می برد لذا برای تحقق اقتصاد مقاومتی نباید کم فروشی کنیم.

آیت الله میرعمادی ریشه کم فروشی را در نداشتن اعتقاد به معاد دانست و افزود: یکی از معانی اقتصاد مقاومتی این است که به تولیدات و توانمندی های خود اعتماد و صداقت داشته باشیم لذا داشتن صداقت و درستی در کار باعث تحقق اقتصاد مقاومتی و نجات کشور می شود.

وی با اشاره به شعار سال و ضرورت اقدام و عمل برای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: زنان نقش اساسی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند لذا از آن ها درخوست می شود از اسراف جلوگیری کرده و در زندگی صرفه جویی کنند همچنین باید تجمل گرایی، مدگرایی و اشرافی گری در جامعه کنار گذاشته شود.

کتابخانه آنلاین

آرشیو اخبار