آیت الله سید احمد میرعمادی یکشنبه ۵ اردیبهشت در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه نقش رهبری در جامعه اسلامی نقش دیده بانی، حفاظت و راهبری است، اظهار داشت: رهبر نگهبان و پیش برنده جامعه است.

وی با بیان اینکه رهبر هم نسبت به آفات و خطراتی که جامعه را تهدید می کند هشدار می دهد و هم عواملی که باعث رشد و تعالی جامعه می شود را شناسایی و معرفی می کند، تصریح کرد: نامگذاری سالها در راستای این نقش رهبری در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب با نامگذاری سالها هم خطرها را متذکر می شود و هم راه را نشان می دهد، افزود: همین نقش رهبری جامعه اسلای باعث شده تا انقلاب روز به روز بالنده تر پیش برود.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه وقتی رهبر فرزانه انقلاب نقش هدایت کردن و جلوداری جامعه را ایفا می کند امت نیز از آن تبعیت می کند، گفت: اقتصاد و فرهنگ چیزی است که رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر همواره نسبت به آن هشدار داده اند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز انقلابی بر پایه فرهنگ است، تصریح کرد: آرمان های ایران مبتنی بر فرهنگ کشور است و دشمنان نیز به این موضوع واقف هستند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه مسئله امنیت اخلاقی جامعه بسیار مهم و اساسی است، افزود: اصولا امنیت تضمین کننده اطمینان مردم به حکومت است.

شورای فرهنگ عمومی نسبت به امنیت اخلاقی جامعه حساس باشد

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه باید جلوی هنجار شکنی ها، بدرفتاری ها و بی بند و باری ها در جامعه گرفته شود، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی واقعا باید نسبت به امنیت اخلاقی در جامعه حساس باشد و برای حل آن راهکار ارائه دهد.

وی با در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله اقتصاد اشاره کرد و بیان داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا کنون دشمن از حربه اقتصاد استفاده کرده و به وسیله ان به انقلاب ضربه می زند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه داشته های اقتصادی کشور برای دشمن مهم است، افزود: دشمن آب سنگین اراک را که سرمایه و داشته اصلی کشور است را می خرد و از سوی دیگر سرمایه های بلوکه شده کشور را می قاپد و به غارت می برد.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کرده اند، گفت: این نامگذاری بدان معناست که دیگر حرف بس است و باید اقدام کنیم.

اقتصاد مقاومتی بر اساس کار و فعالیت بسیار است

وی با بیان اینکه مسئولان در صحبت های خود باید بگویند در رابطه با اقتصاد مقاومتی چه کرده اند نه اینکه همچنان در رابطه با ضرورت ها و موانع اقتصاد مقاومتی صحبت کنند، تصریح کرد: برخی اقدامات برای تحقق اقتصاد مقاومتی از جمله تقویت فرهنگ کار را شورای فرهنگ عمومی باید انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی بر اساس کار و فعالیت بسیار است، افزود: مراکز صنعتی باید کار کنند و با تنبلی نمی شود به اقتصاد مقاومتی رسید.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه تلاش بیشتر کردن مهم است، اظهار داشت: اگر همه مصمم شویم یک ساعت بیشتر کار کنیم قدم های بزرگی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته می شود.

وی با بیان اینکه باید در روستاها در کنار خدماتی که دستگاه ها ارائه می دهند اشتغال نیز ایجاد شود، تصریح کرد: این سوال را باید از خود بپرسیم که آیا در راستای اشتغالزایی در روستاها اقدامی انجام داده ایم یا اشتغال را از آنها گرفته ایم؟

اقتصاد مقاومتی با پول بلوکه شده در غرب حل نمی شود

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر ضرورت فعال کردن صنایع کوچک و متوسط افزود: اقتصاد مقاومتی با پول بلوکه شده در غرب حل نمی شود و باید روی پای خود بایستیم.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه گاندی وقتی دید کشور هند مستعمره انگلیس است به مردم گفت که هیچکس حق ندارد از پارچه انگلیسی استفاده کند، ادامه داد: پس از این بود که صنایع تولید پارچه، پنبه کاری، خیاطی و ...در هند رونق یافت.

وی با بیان اینکه مفهوم اقتصاد مقاومتی این گونه اتفاقات و فعالیت ها است، تصریح کرد: مسئله پرهیز از اسراف و دوری از تجمل گرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه متاسفانه غذا، لباس، وقت و سرمایه خود را به راحتی هدر می دهیم، افزود: مقدار بسیار زیادی گندم در کشور تولید می شود اما باز گندم از سایر کشورها وارد می شود و این امر به معنای اسراف است.

آیت الله میرعمادی یادآور شد: اگر همه در رابطه با اقتصاد مقاومتی احساس مسئولان کنیم آنگاه اقدام و عمل نیز به دنبال آن خواهد بود.

کتابخانه آنلاین

آرشیو اخبار