آیت الله سید احمد میرعمادی یکشنبه ۱۲ اردیبهشت در گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان را بستری برای رشد اقتصادی، سیاسی، دینی و معنوی جامعه دانست و اظهار داشت: شورا محلی برای تمرین حضور در صحنه بوده و عملکرد شوراها در امر خدمت رسانی مثبت بوده است.

لزوم معرفی اقدامات صورت گرفته در لرستان

وی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا ظرفیت مهمی برای پیشرفت جامعه هستند، بیان داشت: اهمیت وجود شورا به این دلیل است که افرادی به عنوان مجموعه ای از انسان های نخبه و برگزیده اندیشه های خود را کنار هم گذاشته تا به مردم خدمت کنند و جلوی هرگونه استبداد، خطا و لغزش را بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد بر لزوم معرفی توانمندی های استان و زیبا جلوه دادن آن تاکید کرد و گفت: هفته گذشته یکی از افراد از تهران با من تماس گرفت و گفت چرا خروجی اخبار استان این بوده و چرا از افتتاح طرح های مختلف و اقدامات مثبتی که در استان انجام می شود صحبت نمی شود لذا باید این موضوع را دردستور کار قرار داد.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای استفاده از داشته ها و ظرفیت های داخلی است، تصریح کرد: لرستان دارای پتانسیل های ارزشمندی از جمله آب فراوان، معادن غنی و زمین های حاصلخیز است که باید از این ظرفیت ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه امسال استان لرستان و آذربایجان شرقی به عنوان دو استان پایلوت کشور در امر اقتصاد مقاومتی انتخاب شده اند، افزود: این یک فرصت استثنایی برای استان بوده زیرا شخص مقام معظم رهبری این موضوع را پی گیری خواهد کرد لذا باید از این فرصت پیش آمده استقبال کرد.

هدف شوراها تنها استیضاح شهردار نباشد

 نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا نباید گرفتار اختلافات شوند، عنوان کرد: وجود اختلافات بین مجموعه مدیریت شهری سم مهلک است مبادا در میان شوراها اختلاف وجود داشته باشد لذا نباید تمام فکر اعضاء شوراها استیضاح شهردار باشد بلکه باید راه را برای ایجاد طرح های مختلف باز کرده و از مسئولان بخواهند طرح ها را مطابق سیاست های اقتصاد مقاومتی اجرا کنند.

آیت الله میرعمادی شورا را بازوان قوی برای مسئولین در امر زیباسازی شهر و روستا و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: خدمات صورت گرفته در شهرها و روستا باید همراه با اشتغال باشد و طراحی شهرسازی باید بر اساس موازین صحیح و شرعی باشد لذا زیباسازی شهر و روستا و حل مشکلات ترافیکی، آلودگی و کمبود فضای سبز باید در دستور کار شوراها قرار گیرد.

تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات در لرستان

وی با بیان اینکه از قدیم الایام شهرسازی بر پایه اقتصاد و دیانت بوده است، ادامه داد: امروز شهرها در حال گسترش هستند اما فکری برای ایجاد بازار در آن ها نشده است به‌طوریکه در یک شهرک ۱۰ هزار خانوار زندگی کرده ولی در آن خبری از بازار، مسجد، مدرسه و ... نیست و در طرح های هادی روستایی برنامه ای برای اشتغال جوانان دیده نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: از برخی روستاها خبر می رسد که زمین های کشاورزی و باغات به کارهای دیگری تبدیل شده اند لذا وظیفه شوراهای روستا این است که از این اقدامات جلوگیری کنند و موضوعاتی که در مورد اصلاح بذر و اصلاح نژاد دام ها وجود دارد را به روستاییان انتقال دهند.

آیت لله میرعمادی با بیان اینکه باید بین شوراها رقابت وجود داشته باشد، افزود: با توجه به اینکه استان لرستان به عنوان استان پایلوت در امر اقتصاد قاومتی انتخاب شده است از شوراهای اسلامی شهر و روستا انتظار می شود که در اولین اقدام موضوع اقتصادی مقاومتی را در جلسات خود دنبال کنند.

کتابخانه آنلاین

آرشیو اخبار