آیت الله سید احمد میرعمادی سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت در نشست فعالان اقتصادی و مدیران اجرایی لرستان با رویکرد اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه بر اساس روایتی از امام محمد باقر(ع) تمام کمال در سه چیز است، اظهار داشت: فهم دقیق دین، صبر و استقامت در برابر حوادث و برنامه ریزی در زندگی آن سه چیز هستند.

وی با بیان اینکه کمال انسان در این است که انسان حساب دخل و خرج خود را داشته باشد، تصریح کرد: اگر جامعه دخل و خرج خود را نداند و برنامه ریزی و آینده نگری نداشته باشد باعث بدبختی و انحطاط آن جامعه می شود.

کار کلید توسعه است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه مفهوم ندارد در جامعه ای مخارج دو برابر درآمد ها باشد، افزود: در اسلام بر قناعت تاکید و شده و معنای این مطلب آن است که خرج و دخل زندگی باهم بخواند.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه برای تحقق دستور مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی الزاماتی وجود دارد، گفت: کار و تلاش بیشتر از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه کار کلید توسعه است، تصریح کرد: بهره وری زمان و انجام کار مفید از دیگر الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه تقویت فرهنگ کار از دیگر الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی است، افزود: گاندی زمانیکه کشورش مستعمره انگلیس بود دستور داد که از منسوجات و لباس های انگلیسی استفاده نشود و همچنان اثر آن دستور را می بینیم.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه در دوره قاجار وقتی اقتصاد ایران ضعیف بود ۱۳ نفر از علمای اصفهان تفاهم نامه ای را امضا کردند که از این به بعد از لباس ایرانی استفاده کنند، اظهار داشت: این تفاهم نامه ۵ بند دارد که در یکی از این بندها آمده است که تنها از کاغذ ایرانی استفاده می کنیم و اگر قباله ای ایرانی نباشد آن را مهر نمی کنیم.

اسراف بلای جان جامعه شده است

وی با بیان اینکه در بند دیگر این تفاهم نامه آمده است که بعد از این در مهمانی های عام و خاص تنها باید یک نوع غذا باشد وگرنه شرکت نمی کنیم و از غذاها نمی خوریم، تصریح کرد: در یکی دیگر از بندها این تفاهم نامه آمده است که اگر کفن میت هم از چارچه ایرانی نباشد بر آن نماز نمی خوانیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم اقتصاد کشور درست شود باید به تولیدات داخلی خود توجه کنیم، افزود: اسراف بلای جان جامعه شده و تولیدات کشور کم نیست اما اسراف در مصرف آنها زیاد است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به سرمایه عظیم معادن در استان گفت: لرستان را به عنوان معدن سنگ می شناسند اما این درحالیست که معادن نقره و طلا نیز در استان پیدا شده و وجود دارد.

وی با بیان اینکه این اقدام دولت برای انتخاب لرستان به عنوان پایه اقتصاد مقاومتی و عملی کردن آن یک ظرفیت بزرگ است، تصریح کرد: همه باید در برابر اقتصاد مقاومتی احساس وظیفه و مسئولیت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه راه نجات استان همین روشی است که استاندار لرستان انتخاب کرده و باید سرمایه گذار به استان بیاوریم و بخش خصوصی کار کند، ادامه داد: دولت نیز باید زیر بال این مجموعه را که به تازه شروع کرده و دنبال شکوفایی اقتصادی هستند را بگیرد تا راه بیفتد و روی پای خود بایستد.

کتابخانه آنلاین

آرشیو اخبار