آیت الله سید احمد میرعمادی چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت در مراسم بزرگداشت روز جانباز ضمن تبریک اعیاد شعبان اظهار داشت: جانبازان مردان عمل در دوران سخت بوده که امتحان خود را پس داده و در آزمون بزرگ ورود به بهشت پیروز شده اند.

جانبازان اسطوره شجاعت و مقاومت هستند

وی با تاکید بر اینکه جهاد در راه خدا کار سختی بوده و قدرت ایمان می خواهد، افزود: باقی ماندن بر جهاد و شهادت هنر مردان الهی بوده و دشوارتر از جهاد کردن است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه جانبازان اسطوره شجاعت و مقاومت در جامعه هستند، عنوان کرد: پایداری و استقامت در راه حق از ویژگی جانبازان بوده و جانبازان ستون خیمه ولایت هستند که پرچم ولایت را به دست گرفته اند.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه جانبازان از اسطوره های اصلی اسلام درس آموخته اند، تصریح کرد: جانبازان از بزرگ جانباز اسلام قمربنی هاشم (ع) و بزرگ جانباز انقلاب اسلامی یعنی رهبر انقلاب اسلامی درس گرفته اند.

وی افزود: اسطوره های اصلی اسلام به ما آموختند چگونه در برابر ظلم و ستم مقاومت کنیم و تن به ذلت نداده و فریاد هیهات منه ذله را بلند کنیم.

تداوم انقلاب اسلامی در سایه ترویج فرهنگ جهاد و شهادت است

نماینده ولی فقیه دراستان لرستان و امام جمعه خرم آباد به تحمل چندین ساله درد، رنج و زحمت جانبازان اشاره کرد و گفت: در کجای دنیا و تاریخ می توان راد مردانی را پیدا کرد که آرزوی آنها دیدار با مقام معظم رهبری باشد و به هنگام دیدار با مولای خود اشک شوق ریخته و بگویند ما امروز به آرزویمان رسیدیم.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه جانبازان ما اسوه و الگوهای مقاومت، پایداری و دفاع از حق و عدالت هستند، افزود: جانبازان سند مظلومیت و حقانیت نظام بوده که بعد از گذشت 37 سال از انقلاب مصمم تر از گذشته پرچم حق و عدالت در دستشان است.

وی با بیان اینکه امروز تداوم انقلاب اسلامی در سایه ترویج فرهنگ جهاد و شهادت از سوی ایثارگران است عنوان کرد: ایثار خالصانه، جهاد صادقانه و استقامت مردانه مدال افتخار جانبازان است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به جایگاه جانبازان در روز قیامت جایگاهی رفیع در نزد خداوند خواهد بود، ادامه داد: درس جانبازان درس ولایتمداری ، پشیمان نشدن و پافشاری بر حق و عدالت است و ارزش کار جانبازان در روز قیامت مشخص می شود.

شهادت شهدای مدافع حرم توسط تکفیری ها ننگی بر دامن مدعیان حقوق بشر

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه مردم درس ایثار، ولایت مداری، استقامت، ایمان و ... را از جانبازان یاد گرفته اند یاد آور شد: امروز ایثار جانبازان ثمره داده و اسلام را زنده نگه داشته و مکتب اهل بیت را محبوب دل ها کرده است همچنین این ایثار بیداری اسلامی به وجود آورده است.

وی خطاب به جانبازان حاضر در این مراسم گفت: امروز ایثار شما جانبازان سبب تنفر عمومی از استکبار جهانی و آمریکا شده و به دنیا ثابت کرده اسلام دین برتر بوده و اهل بیت (ع) چراغ هدایت هستند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه ولایتمداری راه نجات ملت است بیان داشت: امروز باید یاد و خاطره شهدای گرانقدر و شهدای مدافع حرم را گرامی بداریم.

آیت الله میرعمادی گفت: امروز شهادت جمعی از شهدای مدافع حرم توسط تکفیری ها ننگی بر دامن مدعیان حقوق بشر، استکبار و حامیان آن که پیمان شکنی را در دنیا رواج دادند شده است.

وی با اشاره به اینکه اخیرا در شهادت مدافعین حرم ملاحظه کردیم که استکبار جهانی با «مثله کردن »بدن شهید چه نامردی انجام داده و شعار امام حسین(ع) مبنی بر اینکه اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید را نیز رعایت نکردند، بیان داشت: «مثله کردن» بدن این شهدا نشانه وحشی گری عمال استکبار جهانی است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه امروز صدها وحشی پرورش یافته در دامن استکبار دست به «مثله کردن» پیکر شهدا می زنند اضافه کرد: امروز پرچم اسلام بلند است و اجر و پاداش خانواده های جانبازان و شهدا کمتر از جهاد نیست.

کتابخانه آنلاین

آرشیو اخبار