آیت الله سید احمد میرعمادی پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، با بیان اینکه در لرستان همت مضاعفی برای تحقق اقتصاد مقاومتی ایجاد شده است، اظهار داشت: از دولت بخاطر انتخاب لرستان به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی کشور تشکر می کنیم که با این اقدام و همتی که در استان ایجاد شده باید شاهد یک تحول بزرگ در لرستان باشیم.

وی ضمن تبریک نیمه شعبان و میلاد حضرت مهدی (عج) عنوان کرد: یکی از وعده های خداوند برای بشریت مسئله تحقق حکومت الهی و جهانی مهدی موعود (عج) است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد به ویژگی های حکومتی جهانی حضرت مهدی (عج) اشاره کرد و گفت: در راس این حکومت یک انسان معصوم قرار دارد و در این حکومت محور همه کارها قرآن کریم است که به عنوان قانون نجات بخش در جامعه تحقق می یابد.

انقلاب اسلامی ایران باید سبک زندگی مهدوی را حاکم کند

آیت الله میرعمادی عدالت، امنیت و رفاه همگانی را از دیگر ویژگی های حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) دانست و افزود: انقلاب اسلامی باید حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) در بعد سیاست، فرهنگ، اجتماع و... را به جهانیان نشان دهد وسبک زندگی مهدوی را حاکم کند.

وی مسئله امید و انتظار را از وظایف مسلمانان در زمان غیبت دانست و بیان داشت: انقلاب اسلامی زمینه ساز آن حرکت عظیم یعنی حکومت جهانی حضرت موعود است لذا با توجه به اینکه امید و انتظار در سایه حرکت به دست می آید باید خود را مهیا کرده و جامعه را با نام امام زمان آشنا کنیم و الگوهایی از حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) ارائه دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از صحبت های خود به مسئله اقتصاد مقاومتی و شروط تحقق آن اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی ما را در برابر تهاجم دشمن مقاوم می کند و شامل فعالیت های علمی، فناوری، خدماتی، صادراتی، بازرگانی و ... است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه همگان در برابر اقتصاد مقاومتی مسئول هستند، تصریح کرد: هیچکس نمی تواند در سالی که با نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده خود را کنار بکشد بلکه عده ای باید فرهنگسازی کرده، عده ای فکر و ایده ارائه داده، عده ای مسئولیت اطلاع رسانی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی جنبه اثباتی و نفعی دارد، بیان داشت: جنبه اثباتی اقتصاد مقاومتی تولید، اشتغال، نوآوری، خلاقیت و احیاء است و جنبه نفعی آن مبارزه با فساد، تبعیض و رانت خواری است لذا باید توجه داشت که اقتصاد مقاومتی توسط انسان های پاک و صالح انجام شود نه انسان هایی که به دنبال امتیازگیری هستند.

بدهکاران بانکی نمی توانند اقتصاد مقاومتی را محقق کنند

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه شاید الان عده ای دندان تیز کرده اند و تصور می کنند اقتصاد مقاومتی پول توزیع می کند، ادامه داد: این افراد بوی پول به مشامشان رسیده و خود را با هزاران حیله آماده کرده اند تا از تسهیلات استفاده کنند لذا آن ها که در گذشته تسهیلات آنچنانی گرفته و امروز بزرگترین بدهکاران بانکی هستند نمی توانند اقتصاد مقاومتی را به وجود آورند.

آیت الله میرعمادی اضافه کرد: متاسفانه در لرستان تسهیلات بری فراوان بوده و این واقعیتی است که عده ای در گذشته تسهیلات استان را گرفته و بردند لذا این موضوع نباید در اقتصاد مقاومتی نیز رخ دهد.

وی با اشاره به اینکه در اقتصاد مقاومتی نیازمند پیشرفت الگو ساز هستیم، تصریح کرد: این پیشرفت الگوساز باید نمونه ای از اقتصاد مقاومتی بوده تا برای استان های دیگر الگو قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد به معنای بحث اقدام وعمل در اقتصاد مقاومتی به تعبیر رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: اقدام و عمل به این معناست که محصول کار را به مردم نشان دهیم یعنی دولت بتواند در پایان سال گزارش عینی از احیاء طرفیت های راکد، ایجاد کارگاه ها وکارخانجات تولیدی و تولیدات کشاورزی به مردم ارائه داده و مردم این اقدامات را لمس کنند.

آیت الله میرعمادی خطاب به وزیر کشور گفت: مردم باید پایان سال نتایج اقدامات شما را احساس کنند که تحقق این امر نیازمند حرکتی جهادی، مشارکت و فعال شدن همه مسئولان است.

کتابخانه آنلاین

آرشیو اخبار