آیت الله سید احمد میرعمادی چهارشنبه ۵ خرداد در گردهمایی ائمه جمعه استان لرستان در شهرستان بروجرد در سخنانی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان ماه پر خیر و برکتی است.

فرصت ماه رمضان برای امر تبلیغ از سوی روحانیت

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه ضیافت الهی است گفت: این ماه، ماه معنویت، بندگی خدای متعال و ظرفیتی برای رشد و تعالی معنوی مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه برای روحانیت نیز ماه رمضان یک فرصت بسیار مناسب تبلیغی است که باید ما باید از این فرصت باید استفاده کنیم گفت: انتظار این بوده که امسال مبلغان مورد حمایت ائمه جمعه قرار گیرند و روستاهای دور افتاده که نیاز شدید فرهنگی بیشتری دارند در امر تبلیغ مدنظر ویژه ای قرار گیرند.

آیت الله میرعمادی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در آستانه سالگرد ۲۷ امین سال ارتحال بنیان گذار نظام جموری اسلامی ایران قرار داریم گفت: ۱۴ و ۱۵ خرداد حادثه بسیار بزرگی است و این مناسبتی بوده که مردم ما با نگاه تقدس به آن نگاه می کنند.

انقلاب به همه عزت نفس داد

وی با بیان اینکه عشق و علاقه مردم بعد از ۲۷ سال از ارتحال نسبت به امام(ره) بیشتر شده است عنوان کرد: مردم امام را دوست دارند و به امام عشق می ورزند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه امام(ره) برای ما یک سرمایه عظیمی به نام جمهوری اسلامی ایران به جای گذاشت گفت: همه این برکات، نعمت ها و دستاوردهای عظیم به برکت امام(ره) بوده است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه امام در زندگی خود سه اصل را همیشه رعایت می کرد گفت: مسئله عزت نفس یکی از این اصل ها بود که فراوان بر آن تکیه داشتند.

وی با بیان اینکه در سال ۴۲ امام اعلام کرد اگر روح عزت از مردم گرفته شود مردم دیگر کاری از پیش نخواهند برد گفت: انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلای ایران به همه عزت داد.

مقام معظم رهبری در دل همه مردم جای دارند

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه انقلاب اسلامی بساط سیطره استعمار و مستکبرین را برچیده است گفت: اصل دوم که امام بر آن تکیه داشت اقتدار معنوی بود و قدرت الهی را برترین قدرت می دانست.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه امام(ره) هیچگاه قدرت های مادی تکیه نکرد گفت: این درس بزرگی برای ما بوده چرا که در طول تاریخ هر فرد و یا ملتی که به قدرت مادی تکیه کرد شکست خورده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز اقتدار جمهوری اسلامی ایران بسیار بالا است گفت: اصل سوم که امام به آن اعتقاد فراوان داشت مسئله مردم داری و تکیه به مردم بود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه مردم منشا همه امور هستند گفت: سخن امام همواره رضایت، خدمت، مداری با مردم و ... بوده است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه ۲۷ سال رهبری عزت مندانه، قدرت مند و مقتدرانه، مقام معظم رهبری درس است گفت: رهبری در دل مردم جای دارد و مردم نسبت به ایشان عشق می ورزند.

اقتصاد و فرهنگ باید در لرستان ساماندهی شود

وی در ادامه سخنان خود به اقتصاد و فرهنگ اشاره کرد و گفت: وظیفه امروز آحاد مردم توجه به مسائل اقتصادی و فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه جبهه ای که امروز ما در آن قرار داریم جبهه اقتصادی و فرهنگی است گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری این جبهه، جبهه جهاد کبیر است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به نقش روحانیت در جبهه فرهنگی بیان داشت: همچنین بخشی از مسائل اقتصادی نیز به موضوع فرهنگسازی در این رابطه بر می گردد و جنبه اجرایی و تحقق اقتصاد مقاومتی باید توسط مسئولان عملیاتی شود.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد و فرهنگ باید در استان ساماندهی شود گفت: لرستان به عنوان الگو در زمینه اقتصاد مقاومتی انتخاب شده و بعد از دو سال می خواهیم به مقام معظم رهبری گزارش بدهیم که چه کارهایی را انجام داده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه در این راستا مسئولیت ما در این زمینه بسیار سنگین است گفت: فرهنگسازی، اطلاع رسانی، رفع موانع و مشکلات و ارائه راهکارهای اجرای اقتصاد مقاومتی بر عهده همه ما است.

بهانه ای برای عدم تحقق اقتصاد مقاومتی وجود ندارد

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه در این زمنیه حجت بر همه تمام است گفت: هیچ کس بهانه ای نمی تواند در این زمینه داشته باشد و همه باید در این وادی قدم بردارند.

وی همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه نماز جمعه و ائمه جمعه گفت: نماز جمعه در شهرهای مختلف لرستان با نشاط و پر جمعیت بوده و ائمه جمعه همگی یک دست و توانمند هستند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه پایگاه نماز جمعه باید تقویت شود گفت: بنا بر این است که پایگاه نماز جمعه گسترش کمی و کیفی پیدا کند.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه برکات نماز جمعه بسیار بالا است گفت: در این زمینه ائمه جمعه بخش ها زحمات زیادی می کشند و در این راه جهاد و ایثار می کنند چرا که امکاناتی ندارند.

ایشان با تاکید بر اینکه این خدمت ماندگار است بیان داشت: پایگاه عظیم الهی نماز جمعه را باید قدر بدانیم و در آن از نخبگان، صاحب نظران و ... استفاده کنیم.

کتابخانه آنلاین

آرشیو اخبار