آیت الله سید احمد میرعمادی شنبه ۸ خرداد در همایش طلایه داران تبلیغ که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده تام الاختیار آیت الله العظمی سیستانی برگزار شد با بیان اینکه علما در طول تاریخ نقش اساسی در هدایت و معنویت مردم، پاسداری و حراست از دین خدا داشته اند.

سه مسولیت علما و روحانیت از نگاه مقام معظم رهبری

وی با بیان اینکه تعبیر زیبایی که در راستای رسالت و مسئولیت علما و روحانیت می توان داشت تعبیر بلند مقام معظم رهبری است عنوان کرد: ایشان سه مسئولیت سنگین را برای علما و روحانیت بیان کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه اولین مسئولیت علما هدایت فکری و معنوی مردم و جامعه است گفت: پیامبر فرموده که علما متعهد و دلسوز مانند ستارگان آسمان هدایت و معنویت هستند.

آیت الله میرعمادی هدایت فکری، تبیین اندیشه های ناب اسلام، پاسخگویی به شبهات و ... را از جمله مسئولیت های علما و روحانیت دانست و عنوان کرد: مسئولیت دیگر علما و روحانیت بصیرت افزایی و هدایت سیاسی مردم است.

وی با تاکید بر اینکه روحانیت در طول تاریخ منشا مرجع مطمئن برای مردم بوده اند و مردم به عالمان تکیه می کرده اند گفت: در عصری که هزاران توطئه علیه اسلام و مسلمانان و انقلاب اسلامی وجود دارد علما و روحانیت نقش سنگینی بر عهده دارند.

آیت الله سیستانی ستون پایدار کشور اسلامی عراق است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه در طول تاریخ نهضت های اصیل اسلامی به واسطه هدایت سیاسی علما و روحانیت بوده است گفت: از نهضت مشروطه تا نهضت ملی نفت توسط علما و تا عصر حاضر نهضت امام(ره) و نهضت مردم عراق به رهبری مراجع عالی قدر آیت الله سیستانی انجام شده است.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه آیت الله سیستانی ستون پایدار کشور اسلامی عراق است بیان داشت: ایشان خیمه ای بوده که همه زیر آن جمع شده اند و هدایت سیاسی می شوند.

وی با تاکید بر اینکه موضع گیری سیاسی آیت الله سیستانی استکبار جهانی را به تعجب و حیرت واداشته است افزود: مسئولیت سوم علما و روحانیت ارائه خدمات اجتماعی، غم خوار مردم بودن و ... است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه ما امروز هر سه بعد از مسئولیت علما و روحانیت را در زندگی آیت الله شهرستانی می بینیم گفت: فعالیت های علمی و فرهنگی، پژوهش ها و کتاب های ارزشمند موسسه آل البیت، خدمات اجتماعی، رسیدگی به امور طلاب، ساخت بیمارستانها، کتابخانه ها و ... از جمله اقدامات آیت الله شهرستانی بوده است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه می توان از نام ایشان به عنوان نمونه موفق در فعالیت های علمی، فرهنگی و اجتماعی یاد و ایشان را به جامعه معرفی کرد و افزود: خوشبختانه استان لرستان نیز با داشتن علمای بزرگی مانند، آیت الله کمالوند، بروجردی، طاهری و ... این حوزه را با جهاد علمی و عملی خود حفظ کرده اند.

رشد کمی و کیفی حوزه های علمیه لرستان

وی با اشاره به تقدیم بیش از ۶۰ شهید روحانی از استان لرستان در دوران دفاع مقدس گفت: اولین شهید روحانی کشور از لرستان و آخرین شهید روحانی نیز از استان لرستان است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با یاداوری اینکه پویایی، نشاط و شادابی حوزه های علمیه با همین خدمات اجتماعی، فرهنگی، علمی است تصریح کرد: در لرستان دو هزار و ۸۰۰ روستا داریم اما تعداد روحانیون ما اندک است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه اغلب روستاهای ما از عالم و روحانی حتی در دوران تبلیغ محروم هستند گفت: تقاضای مکرر مردم، مراکز علمی، دانشگاهی، ادارات و ... برای عالم و روحانی داریم که این نشان می دهد عملکرد روحانیت عملکرد درخشانی است.

وی با تاکید بر اینکه افتخاری برای ما بوده شاهد علما و روحانیت فاضل در حوزه های علمیه استان هستیم گفت: امیدوارام شاهد باشیم حرکت عظیم انقلاب اسلامی به رهبری روحانیت، مقام معظم رهبری مستمر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه اگر امروز حوزه های علمیه لرستان رشد کمی و کیفی فراوانی داشته اند به برکت رهنمود رهبری بوده است گفت: ایشان به من امر کرده اند که به امور حوزه های علمیه رسیدگی و ظرفیهای که در لرستان وجود دارد را احیا کنیم.

آیت الله میرعمادی بیان داشت: نتیجه رهنمودهای رهبری کلنگ زنی طرح توسعه مدرسه علمیه کمالیه و ساخت مدرسه تخصصی زیبنیه به دستان مبارک حجت الاسلام شهرستانی بوده است.

کتابخانه آنلاین

آرشیو اخبار