آیت الله سید احمد میرعمادی سه‌شنبه ۱۸ خرداد در دیدار با کارکنان محیط زیست لرستان و همچنین تشکلهای زیست محیطی استان در سخنانی با اشاره به اینکه هفته محیط زیست هفته برجسته تر کردن فعالیتها و کارهایی است که در زمینه سلامت و حفظ محیط زیست صورت می گیرد، اظهار داشت: باید در طول سال در این زمینه حساسیت به خرج داده و تلاش شود.

احترام به طبیعت دستور اسلام است

وی تاکید کرد: مسئله محیط زیست یک مسئله دائمی و همیشگی بوده و هفته محیط زیست تنها فرصتی برای بیان فعالیتهای صورت گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه در میان تمام ادیان هیچ دینی به اندازه اسلام به توجه به محیط زیست تاکید نکرده است، تصریح کرد: این امر نشان دهنده جامعیت دین اسلام است.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه احترام به طبیعت و پرهیز از تجاوز به آن دستور اسلام است، عنوان کرد: اسلام می گوید طبیعت نشانه خداست و اجزای آن همواره در تسبیح خداوند هستند و احترام به آن ضروری است.

وی تاکید کرد: دین اسلام که جامع ادیان الهی است تاکیدات زیادی در رابطه با رعایت مسائل بهداشتی و حفظ سلامت روانی جامعه دارد و نبود آنها را مخرب محیط زیست می داند.

حفظ محیط زیست وظیفه دینی و ملی ما است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه اسلام توصیه های فراوانی بر رعایت حقوق موجودات طبیعت دارد، بیان داشت: همه جانداران عالم وجودشان برای طبیعت مفید است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه هیچ حیوانی در عالم مضر نیست، یادآور شد: احترام به حیوانات باید فرهنگ سازی شود.

وی با تاکید بر اینکه در حفاظت از موجودات باید همه اهتمام بورزند، تصریح کرد: محیط بانان در این حوزه می توانند فعالیت کنند و این امر را در میان خانواده و طایفه خود فرهنگ سازی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه اسلام نگاه به فضای سبز را عبادت می داند، بیان داشت: باید همه ما به ایمان و تدین خود فکر کنیم و در رابطه با حفاظت از محیط زیست حساسیت به خرج دهیم چرا که حفظ محیط زیست وظیفه دینی و ملی ما است.

لزوم برخورد قاطعانه با متخلفان زیست محیطی

آیت الله میرعمادی از زحمات محیط بانان و حافظان طبیعت استان لرستان تقدیر کرد و گفت: قرآن از اخلا کنندگان در طبیعت به عنوان مفسد فی الارض یاد می کند.

وی با تاکید بر اینکه تمام دستورات دین اسلام برای سلامت بوده و یکی از انواع سلامت، سلامت محیط زیست است گفت: سرمایه گذاری برای حفظ آن نیز برای سلامت و در راستای رسیدن به کمال است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه باید با نظارت دقیق و بی اغماض و با قاطعیت کسانی که شرایط زیست محیطی را دچار مشکل می کند برخورد کرد گفت: همچنین با گسترش نهادهای مردمی و مشارکت دادن مردم و فرهنگ سازی باید در حفاظت جدی از محیط زیست اهتمام صورت گیرد.

کتابخانه آنلاین

آرشیو اخبار