آیت‌الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‎فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در دیدار با اساتید بسیجی دانشگاه‌های خرم‌آباد که شامگاه دوشنبه، ۲۴ خردادماه انجام شد، گفت: غفلت از مسائل تربیتی ضربات جبران ناپذیری را به نظام وارد می‌کند و آن وقت همه باید خودمان را سرزنش کنیم چون این مسئولیت متوجه همه است.

وی با بیان این‌که در طرح صالحین هدف تربیت و کیفیت است و به فرموده رهبر معظم انقلاب هدف ما این است که نیروهای مؤمن و انقلابی را در این حلقه‌ها تربیت کنیم، افزود: تشکیل حلقه‌های صالحین مقدس است و تلاش در این راه عبادت است و قطعاً مورد رضای خداوند نیز قرار می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: خروجی حلقه‌های صالحین این است که انسان‌های صالح، مؤمن و متدین را تربیت و تحویل جامعه دهیم.

آیت‌الله میرعمادی بیان کرد: اگر در دانشگاه‌ها مشاهده شد که اساتید کاری به اسلام و انقلاب ندارند و احساس مسئولیت نمی‌کنند و در مقابل منکرات بی‌تفات هستند بدانید که حلقه‌های صالحین اثرگذار نبوده است؛ اما اگر در مسائل دینی و انقلابی شرکت کردند و نسبت به مسائل مختلف احساس مسئولیت کردند معلوم است که حلقه‌های صالحین اثرگذار بوده‌اند. اگر می‌خواهیم میزان اثرگذاری حلقه‌های صالحین را بسنجیم باید ببینم که چنذ نفر از اساتید و دانشجویان در مراسم دینی و مذهبی شرکت می‌کنند و یا چند نفر در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) شرکت کره‌اند.

وی با بیان این‌که یک استاد حلقه صالحین باید از مباحث معرفتی نتیجه تربیتی بگیرد و این روش قرآن است، تصریح کرد: استاد حلقه‌های صالحین باید به‌دنبال تاثیرگذاری بر نفوس باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که روش استاد حلقه‌های صالحین باید مبتنی بر جدال احسن، موعظه حسنه باشد، بر ضررورت نقد و بررسی حلقه‌های صالحین و بیان نقاط ضعف این حلقه‌ها تاکید کرد و افزود: انتظار داریم که اساتید حلقه‌های صالحین مطالعه خود را بالا ببرند و بعد به ایده‌سازی و نظریه‌پردازی بپردازند و آنها را در حلقه‌های صالحین مطرح کنند.

وی افزود: مخالفین و دگراندیشان همین کار را می‌کنند یعنی شش ماه مطالعه می‌کنند و بعد با یک سخنرانی جمعی را جذب می‌کنند و اهداف خود را پیش می‌برند.

وی با بیان این‌که خلق ایده‌های جدید در حلقه‌های صالحین می‌تواند منشاء تحول باشد، اظهارکرد: همچنین از اساتید حلقه‌های صالحین انتظار داریم که نسبت به ارائه مقاله و تامین محتوای نشریه حلقه‌های صالحین استان اقدام کنند.

کتابخانه آنلاین

آرشیو اخبار